Kursu
Darbs
kursi@progmeistars.lv |
#12 2007. gada 14. decembris ® Pulkveža
Brieža 6-1, tel. 7336035, www.progmeistars.lv |
Laimīgu Jauno gadu!
Uzņemšanas
noteikumi.
5.-12.klašu skolēnu uzņemšana maksas grupās sākumnodaļā un pamatnodaļā tiek veikta 3 reizes gadā janvārī, maijā, septembrī.
Bez pārrunām tiek pieņemti
skolēni uz lietišķo nodaļu. Bez
pārrunām tiek pieņemti olimpiāžu godalgas
ieguvēji un skolēni ar labām atzīmēm
matemātikā. Reflektants uzrāda administrācijai diplomu vai
liecība.
Līdz 13.01.2008. pēc pārrunas
rezultātiem tiek pieņemti pārējie skolēni.
Reflektants vienojas ar administrāciju par pārrunas laiku un
uzrāda administrācijai liecību vai izziņu no skolas.
13.01.2008
pārrunas notiks SIA “Progmeistars” telpās (Pulkveža Brieža
6-1). Lai Jūs pielaistu pie testēšanās, Jums vajadzētu
piereģistrēties caur internētu vai pa telefonu 7336035.
Pārrunas sākums
tiem, kas stājas uz pamatnodaļu, plkst.10.00, bet tiem, kas
stājas uz sākumnodaļu, plkst.12.00. Līdzi jāņem
pildspalva un skolēna apliecība. Jāzina savs personas kods.
Pārrunas
rezultāti tiks izlikti 14.01.2008 pēc
plkst.12.00. Pieņemtie pēc pārrunas 13.01.2008.
rezultātiem, maksā un reģistrējas 14. – 16.
janvārī.
Piereģistrēties var pie kursu
sekretāres un pa e-mail kursi@progmeistars.lv
Nenokavējiet!
Lietišķās, sākuma un
pamata nodaļas kursantiem, kā arī skolniekiem, kuri uzņemti
līdz 4. janvārim, jāsamaksā par kursiem un
jāreģistrējas: pamatnodaļas speckursos – līdz
11.01.2008., ieskaitot, uz pārējiem semestriem (I-V semestris) –
līdz 15.01.2008., ieskaitot. Pārējie, kas iestājušies
saskaņā ar 13.janvāra rezultātiem, maksā un
reģistrējas no 14. līdz 16. janvārim.
Reģistrācijas piemērus var atrast www.progmeistars.lv
nodaļas „Iestāšanās noteikumi” beigās, kā
arī mūsu vietnes galvenajā lapā ievietotajos
sludinājumos „Apmaksa un reģistrācija”. Reģistrēties pēc samaksa
vajag kursos vai pa e-mail pēc adreses kursi@progmeistars.lv
.
Kursantu standarta kļūda – veikta samaksa, bet nav
reģistrācijas. Zvanām, noskaidrojam: „Bet es gribu tāpat
kā pagājušajā gadā.” Atkārtojam vēlreiz:
grupas katru gadu tiek pārformētas. Ir jāpiedāvā kursiem
vairāki varianti. Protams, Jūs varat iekļaut arī iepriekšējo
nodarbību laiku.
Rakstiet
vēstules!
Godājamie kursanti! Ziņas par
mūsu rīcībā esošajām jūsu
elektroniskajām adresēm ir novecojušas un visai nepilnīgas.
Administrācija griežas pie jums ar lūgumu atjaunot šīs
ziņas. Mēs būsim pateicīgi, ja katrs no jums
atsūtīs no savas adreses vēstuli, kurā būs
precīzi norādīts šīs vēstules autors. Mūsu
adrese: kursi@progmeistars.lv.
Administrācija plāno saskarsmē
ar kursantiem izmantot elektronisko pastu visbūtiskākajā
veidā.
Matemātikas pulciņi un
lektorijs
aktīvi darbojas. Ar 6. - 7. klašu skolēniem strādā pasniedzējs S.Meļņiks. Ar 8. - 9. klašu skolēniem - pasniedzējs V.Moldavskis. Ar 10-12. klašu skolēniem strādā pasniedzējs A.Kaņevskis. Kursantiem visas šis nodarbības ir bezmaksas.
Prolog&Lisp –
tas ir loģiski un funkcionāli.
Plašāk pazīstamākās pieejas (vai paradigmas) programmēšanā ir procedūras (vai direktīvās) un objektīvi orientētās pieejas. Izmantojot šīs pieejas tad arī tiek veidoti gandrīz visi reālie komercprojekti. Kurss stāsta par divām visizplatītākajām programmēšanas pieejām. Tiek analizēti uzdevumi, kurus vieglāk risināt, izmantojot tieši alternatīvās pieejas. Tiek aplūkota loģiskā un funkcionālā programmēšanas valodas, kā arī daži ar tēmu tieši saistītie teorētiskie jautājumi, piemēram:
· gala automāti
· 1.kārtas loģika
· būla funkcijas
Ideālā deklaratīvās
programmēšanas kods apraksta pašu uzdevumu (nevis vienu no
tās atrisināšanas paņēmieniem kā
imperatīvajā), t.i., programmētājs apraksta uzdevuma
nosacījumus, tās precīzu formulējumu un rezultāta
iegūšanas paņēmienus, bet risinājuma algoritma izvēle,
rezultāta iegūšana – izpildsistēmas darīšana.
Galvenā uzmanība deklaratīvajā programmēšanā
tiek veltīta tam, kas ir
jāizdara, nevis tam, kā
tas ir jāizdara. Deklaratīvās programmēšanas varianti:
funkcionālā programmēšana (tipiski pārstāvji - Lisp, Haskell) un loģiskā programmēšana - Prolog).
Loģiskajā
programmēšanā programma ir nevis komandu un instrukciju kopums,
bet risināmā uzdevuma abstrakts modelis loģisku aksiomu
veidā. Tiek formulētas ziņas par uzdevumu un priekšlikumi,
kas ir pietiekami tā atrisināšanai. Programma tiek izpildīta,
uzstādot uzdevumu, kas aprakstīta loģiskā mērķa apgalvojuma
(jautājuma) uzdevuma veidā. Programmas izpilde ir
mēģinājums pierādīt mērķa apgalvojumu,
izmantojot noformulētos priekšlikumus (aksiomas un to
pārveidojumu paņēmienus).
Funkcionālajā
programmēšanā programma ir nevis datoram doto instrukciju kopums,
bet funkciju kopums, kuras izsauc viena otru un pašas sevi, bieži
vien pastarpināti. Aprēķins turpinās tik ilgi, līdz
funkcija, kas izsauca un iedarbināja visu programmu, neatgriezīs
lietotājam rezultātu.
Tagad ir ļoti daudz informācijas, jēdzienu, tehnoloģiju
utt. Tas galīgi sajauc prātus, cilvēki ir pārslogoti ar
informāciju. Pieeja, kurā viss pamatojas uz nelielu skaitu
fiksētu jēdzienu un viss pārējais tiek veidots no tiem,
nepievienojot aksiomas – labs pamats mūžīgi pieaugošajam
terminu skaitam un tehnoloģiju dažādībai.
FP principi, ja tie ir apgūti pareizi, ļauj aizmirst detaļas
un bez pūlēm tās atcerēties vajadzīgajā
brīdī, teiksim, pēc dokumentācijas izlasīšanas.
Par loģisko programmēšanu
sauc loģikas tiešu izmantošanu kā programmēšanas
valodu. Loģiskā programmēšana tāpat kā
funkcionālā programmēšana radikāli novirzās no
programmēšanas valodu attīstības galvenā ceļa. Loģiskā
programmēšana tiek veidota nevis ar zināmas abstrakciju un
pārveidojumu virknes palīdzību, kas pamatojas uz fon
Neimaņa mašinizētās arhitektūras un tai
piemītošā operāciju kopuma, bet uz abstraktā
modeļa pamata, kurš nekādā veidā nav saistīts ar
kaut kādu mašinizēta modeļa tipu. Loģiskā
programmēšana pamatojas uz pārliecības, ka nevis
cilvēks ir jāmāca domāt ar datora operāciju terminiem
(kādā vēsturiskā posmā zinātnieki un
inženieri šādu ceļu uzskatīja par vienkāršu
un efektīvu), bet datoram ir jāpilda cilvēkam raksturīgas
instrukcijas. Savā galīgā un tīrā veidā
loģiskā programmēšana paredz, ka pašas instrukcijas
tiek nevis uzdotas, bet tā vietā skaidri, loģisko aksiomu
veidā tiek formulētas ziņas par uzdevumu un priekšlikumu,
kas ir pietiekami tā atrisināšanai. Šāds aksiomu
daudzums ir parastās programmas alternatīva. Šāda programma
var tikt izpildīta, uzstādot uzdevumu, kas formulēts
loģiska apgalvojuma veidā, kas ir jāpierāda, -
šāds apgalvojums tiek dēvēts par mērķa
apgalvojumu. Programmas izpilde – tas ir mēģinājums
atrisināt uzdevumu, t.i., pierādīt mērķa apgalvojumu,
izmantojot priekšlikumus, kas doti loģiskajā programmā.
ASV salīdzināja skolēnu
zinātnisko zināšanu līmeni.
http://www.podrobnosti.ua/society/2007/11/17/474566.htmlÂ
ASV salīdzināja pasaules 45 valstu
skolēnu zinātnisko zināšanu līmeni. ASV astoto
klašu skolēni pārzina matemātiku un zinātni
(jēdziens „zinātne” amerikāņu skolās nozīmē
zināšanu kopumu precīzo zinātņu – fizikas,
ķīmijas, bioloģijas utt. – jomā) Eiropas skolēnu
līmenī. Bet skolēni no Āzijas valstī būtiski
apsteidz gan amerikāņus, gan eiropiešus.
Amerikas Pētījumu institūts
publicēja ziņojumu „Veiksme uzsmaida sagatavotiem prātiem”,
kurā tiek salīdzināts ASV un pasaules 45 valstu skolēnu
zinātnisko zināšanu līmenis.
Pēc ziņojuma datiem
visfundamentālākās zināšanas matemātikā ir
skolēniem Singapūrā (ieguvuši 605 balles),
Dienvidkorejā (589), Honkongā (586), Taivanā (585) un Japānā (570). Desmit labāko
skaitā ir arī skolēni no Beļģijas (537),
Nīderlandes ( 536), Igaunijas (531) un Ungārijas (529). Krievija,
Latvija, Malaizija un Slovākija ieguva 508 punktus, sadalot savā
starpā 10.vietu. ASV izrādījās 12.vietā (504),
apsteidzot Lietuvu (13.vieta, 460). No bijušajās padomju
republikām reitingā tika ņemtas vērā arī
Armēnija (19.vieta, 478 balles) un Moldova (24.vieta, 460).
Salīdzināšanai: Anglijas un
Skotijas astoto klašu skolnieki ieguva pa 498 ballēs, Izraēlas –
496, Itālijas – 484, Irānas – 411, Palestīnas – 390, Saudu
Arābijas – 332. Pēdējo vietu reitinga tabulā ieguva DĀR
skolēni (264 balles).
Par „bāzes līmenis”,
novērtējot zināšanas matemātikā, uzskata 469 –
566 balles. Tādejādi Singapūras, Dienvidkorejas, Honkongas,
Taivanas un Japānas skolēnu zināšanas ir augstākas par
noteikto „bāzi”. 22 valstis (tajā skaitā ASV un Krievija)
atrodas bāzes līmenī, 19 valstis (ieskaitot Moldovu) –
zemāk par „bāzi”.
Zinātni vislabāk pārzina
Singapūrā (578 balles), Taivanā (571), Dienvidkorejā (558),
Honkongā (556), Japānā un Igaunijā (552 balles).
Līderu desmitniekā tika arī Anglija (544), Ungārija (543),
Nīderlande (536) un ASV ar Austrāliju (527 balles). Lietuva ir
13.vietā (519 balles), Krievija - 16.vietā (514), Latvija -
17.vietā (512), Moldova - 24.vietā (472), Armēnija -
27.vietā (461).
Salīdzināšanai: Itālijas
skolnieki ieguva 491 balli, Izraēlas – 488 balles, Irānas – 453,
Palestīnas – 435, Saudu Arābijas – 398. DĀR atkal
izrādījās pēdējā vietā (244).
Par zinātnisko zināšanu
„bāze līmeni” tiek uzskatītas 494 – 567 balles, tātad
Moldovas un Armēnijas, kā arī vēl 22 valstu skolēnu zināšanas
atrodas zemāk par bāzes līmeni. Savukārt Singapūras un
Taivanas skolēnu zināšanas ir augstākas par „bāzi”,
bet 20 valstu (tajā skaitā ASV un Krievijas) – „bāze” līmenī.